2010. szeptember 28., kedd

Térbeli forradalom

A cím elég hülyén hangzik magyarul, de nem tudtam jobban leműfordítani. (Mondjuk én eleve nem vagyok jó barátságban a forradalom szóval mint pozitív tartalommal, de ettől most tekintsünk el)

Amiről szó van az a PennState egyetem oktatási, ismeretterjesztési projektje. A projekt célja egy végső soron egy órás dokumentumfilm elkészítése, ami a hétköznapi halandók számára próbálja a térinformatikát, a digitális térképezést és annak felhasználásait bemutatni.

A film epizódonként készül, ebből az első nemrég készült el. Szinte minden ezzel foglalkozó blogba kikerült már a hír, magyar oldalakon nem láttam. Mondjuk európai vonatkozása nemigen van, ez tény. Gondoltam akkor legalább én megírom annak az pár embernek aki olvas.


A sorozatindító rész áttekinti a témát a hőskortól (ugye a megkerülhetetlen földmérők :) ) a TIGER-en át a mai mobil alapú közösségi és közhasznú alkalmazásokig.
Felszínesen, de azért átlagos halandó számára elégségesen megérteti a GPS alapú tájékozódás elvét is annak, aki esetleg nem tudná mi fán terem.
A film második felében egy konkrét alkalmazási területről mesélnek a résztvevők. A Haiti földrengés alkalmával rengeteg önkéntes és a térbeli technológiák együttesen segítettek a kármentesítésben a katasztrófa sújtotta országnak.

A felvétel alig negyedórás, de elég tömény, pörgős. Meglepően sok dolog fért bele, szerintem megéri megtekinteni mondjuk kávé mellé.

Nincsenek megjegyzések: