2008. május 7., szerda

MS SQLServer 2008 termékbejelentő konf

Tegnap lezajlott az SQL Server 2008 bejelentése. Ami engem illet, felületesen már tájékozott voltam a témában, Soci idevágó blogbejegyzéseinek köszönhetően. Természetesen nagy érdeklődéssel vártam a térbeli adattípusok bemutatását, ami sajnos az én ízlésemnek kicsit felületes volt, de belátom, hogy a GIS téma végül is elég szűk réteget érint, figyelemfelkeltésnek pedig végül is jó volt. Amire azért felkaptam a fejem az a spatial index téma. Nekem úgy tűnt nagyon hatékonyan működik a dolog, legalábbis a demo alapján, valamint a háttere is érdekes, az elméletnek máshol is hasznát lehet venni. Volt egy rövid szösszenet arról is, hogy hogyan lehet földrajzi helyett időbeli dimenzióra használni az adattípust. Ami viszont szakmailag kicsit fájt, az az volt, hogy amikor a vetületekről és koordinátarendszerekről volt szó, egyrészt eléggé pongyola volt a megfogalmazás, másrészt, hogy a magyar vetületi rendszerről (gyk. EOV ;)) annyi hangzott el, hogy "Van valami magyar is....". Szóval még a neve sem, így aztán gyanús, hogy nem támogatja a cucc, de utána fogok nézni.
A másik érdekesség, amit epedve vártam az Entity Framework volt. A demo alapján már egész használhatónak tűnik a dolog, ha a teljesítményteszteknek hinni lehet, akkor érdemes is lesz. Van hozzá pöpec GUI, természetesen most már VS 2008-cal is teljesen jól megy, állítólag az SP1 -ben már benne lesz az egész, tokkal, vonóval. A bibi csak az, hogy nem tudni mikor lesz SP1. Felkerült a kipróbálandók listájára :)

Nincsenek megjegyzések: