2008. május 24., szombat

A google maps geokódolása sem tökéletes

Mostanában játszogattam a különböző térképszerverek geokódoló eszközeivel, némileg szubjektívan összehasonlítva őket.
Az eddigi kedvencem a Bükki Nemzeti Park volt, ezzel teszteltem a főbb térképalkalmazásokat, vagyis a Yahoo, a MS Live és a Google térképi szolgáltatásait. A múltkor pedig az itt megénekelt versennyel kapcsolatosan Siófok egyik utcája a Fasor sétány volt az ad-hoc tesztelés alanya.
A Yahoo adatbázisa Magyarországra elég részletes, de annyira azért nem, hogy az olyan földrajzi neveket mint a BNP vagy Siófok kicsi utcácskái megtaláljon. Siófok esetében a szándék megvolt, hiszen legalább a várost meglelte, de a BNP-vel bizony nem boldogult.
A Live esetében legalább háromszor írtam be a keresési feltételt, mire észrevettem, hogy szegénykémnél az alapértelmezett nem a Location hanem a Businesses. Hogy ezt ki találta ki, nem tudom, de monnyon le. Na persze mikor végül beírtam, akkor sem volt benne köszönet. Microsofték szerint Siófok kb 3 utcából áll (mondjuk arra legalább ránagyított), viszont a BNP-t valahogy megtalálja. A fene se érti...
A Google esetében az adatbázis teljesen rendben van. A BNP-t gond nélkül meglelte, a siófoki címnél viszont érdekes dologra figyeltem fel. Eddig a geokódoló algoritmusukat jónak tartottam (bár jelen esetben a cím felparsolására gondolok, ami bele is érthető meg nem is), de a mostani próbálkozás alkalmával a nem létező Fasor utcára kerestem. Nem is találta meg, mivel a Fasor sétányt írták el a lapon, ahonnan vettem a címet. Pedig ha én geokódoló algoritmus lennék, akkor számomra, eléggé magától értetődő dolog lenne, hogy ha találok egy darab közterületnevet ami hajszálra egyezik, akkor azt legalább illene kirakni, ha egyezik a jelleg, ha nem. De még egy egyszerű LIKE vagy szavankénti keresés is visszaad találatot ebben az esetben. Szerintem legalábbis ennek így kéne működnie.

Nincsenek megjegyzések: