2008. február 18., hétfő

Magyar Google Maps mashup

Óriási lelkesedésről, ugyanakkor meglehetős naivitásról tanúskodik a BME szerverén elérhető EOVK generátor névre hallgató mashup.
A lelkesedést azért említem, mert valaki egyáltalán foglalkozik a témával, mi több a GIS (térinformatika) eszköztárával teszi ezt. A naivitást pedig azért, mert a mai magyar rögvalóban sajnos kétséges, hogy hasonló kezdeményezéseknek lesz-e, lehet-e bármilyen hatása. De erről ne többet.....
Maga az alkalmazás elég jópofa módon készít területi alapon elemzéseket, különböző kényszerek alkalmazásával készülő újraosztályozások segítségével. Az sajnos látszik, hogy a készítők leginkább az osztályozóalgoritmusra koncentráltak, az ún. felhasználói élménnyel mit sem törődve.
Akinek volt már köze Google Map alkalmazáshoz, az tudja, hogy néhány sor javascripttel mennyivel jobban fel lehetne dobni egy ilyen térképet. Kettőt megemlítek, ami nekem fájdalmasan hiányzott:
  • Görgős nagyítás (enableScrollWheelZoom)
  • Átnézeti térkép (GOverviewMapControl)
Fentiek speciel tényleg 1 soros featúrák. Esetleg még jó lenne egy kereső is a tréképen való könnyebb navigálás miatt, de belátom, hogy ezzel már kicsit több munka van, mondjuk 5 sor :)
Az esztétikai felvetéseimet le sem írom, hiszen láthatóan nem az egyzerű pó'gárnak szánt alkalmazás ez, hiszen jómagam 7-8 éves térinfós háttérrel is csak hosszas erőlködés és helpolvasás után jöttem rá, hogy mit is csinál ez a szegény alkalmazás tulajdonképpen, hátmég arra, hogy én mit csináljak, hogy megfelelő erdményt kapjak. Persze nincs ezzel baj, én is voltam főiskolás, csináltam is diplomamunkát, meg hobbiprojektet, ilyenkor az ember az izgalmas kérdésekre koncentrál és mit sem törődik a kinézettel vagy az ergonómiával. :)
Minden fenti fikázás ellenére öröm látni egy értelmes magyar felhasználást GIS téren, pláne Google Maps téren. Gratulálok a szerzőknek ezúton is.

Nincsenek megjegyzések: