2008. szeptember 5., péntek

Hosszú elérést röviden

Ismét sikerült felfedeznem egy hasznos apróságot a C#-ban.
Velem együtt valószínűleg többen dolgoztak már úgy, hogy egyszerre használták pl a

System.Drawing.Drawing2D

és a

System.Web.UI.WebControls

névtereket.

Ilyenkor, ha egyik vagy másik helyről szeretnénk az Image objektumot használni, akkor kénytelenek vagyunk végigkalapálni az objektum teljes nevét névterestül, mindenestül.

Ez intellisense-el nem olyan nehéz, de mégiscsak munkás, meg hát nem is szép. Például:
System.Drawing.Drawing2D.Image im = new System.Drawing.Drawing2D.Image();
Ilyen esetekben hasznos lehet a névterekre illeszthető alias, amit az alábbi módon használhatunk:

using Draw = System.Drawing.Drawing2D;
Draw.Image im = new Draw.Image();

Így azért csak rövidebb :)

Nincsenek megjegyzések: