2008. augusztus 17., vasárnap

Hasznos apróságok a Visual Studio 2008 SP1-ben

Ahogy azt korábban írtam nemrégiben megérkezett a VS2008 SP1 végleges változata. Mostanra összegyűlt pár apróság, amit úgy gondoltam érdemes közzétenni.
Előrebocsátanám, miszerint lehet, hogy némelyik itt leírt feature már korábban is megvolt, csak én nem ismertem.

A JavaScript kódok formázásának támogatása az egyik olyan újdonság, amit már réges-rég időszerű lett volna, még akkor, mikor a VS fejlesztői a webes fejlesztés támogatását is bevették a kalapba. A 2008 kiadásával egy egész korrekt intellisense támogatáshoz juthattunk már hozzá, de ez még hiányzott. Igazából még mindig nem lehetünk elégedettek, mert nekem még mindig hiányzik a JS függvények ki-be csukásának lehetősége, ami ugye úgy a HTML, mint a C# vagy VB kódszerkesztőben időtlen idők óta fellelhető.
A szükséges beállítások nem meglepő módon a Tools > Options > Text editor > JScript alól érhetőek el.

Hasonlóan érthetetlen módon eddig a kódkommentekben levő TODO elemeket csak a megnyitott fájlokból volt hajlandó kiolvasni. Én személy szerint szerettem volna együtt látni minden ilyen bejegyzést, ez azonban egy nagyobb projekt esetében meglehetősen problémás lett volna. Az SP1 után nincs ennek akadálya.

Aki szereti pl a Firefox keresési módszerét előnyben részesíteni, annak lehet jó a ctrl+i billentyűkombináció, ami az inkrementális keresést teszi lehetővé az éppen aktuális fájlban. Magyarul, a beírással párhuzamosan keres rá a szövegrészletre.


Egy másik apróság a megnyitott fájlok közötti navigációra ad egy alternatívát. A crtl+tab helyett használhatjuk a ctrl+alt+down (lefelé nyíl) kombót, ami egy kicsi csinos forráslista nézetet ad nekünk.

Nincsenek megjegyzések: