2008. április 22., kedd

Ismét google maps mashupok

Rábukkantam (hogy miért csak most az jó kérdés) egy magyar google map katalógusra.
Ezen a lapon pedig néhány olyan mashupra, ami mindenképpen említésra méltó.

Bűnözési térkép

Szemléletes példája, hogy milyen térképes alkalmazást NE csináljunk. Rendkívül érdekes témából, rengeteg értékes adat felhasználásával egy ronda, igénytelen, a 90-es éveket idéző honlap. Egy 20 soros CSS és egy jó kép kellene csak. Bár elnézve a külföldi hasonló témájú oldalakat, nem biztos, hogy ez legrosszabb, de ez kétes dicsőség.

Magyarország legnagyobb fái

Az oldal adatai a Google Earth-ben is elérhetőek. Szerintem aki valamelyennyire is természetkedvelő, annak egészen biztosan érdekes ez a honlap, mint ahogy nekem is. A tegnapi erdei futásom nyomvonalát a GE-ben követve figyeltem fel egy fa-ikonra a térképen, ugyanis a Vöröskő völgyben is van egy nevezetes fa. Sajnos nem tudom melyik az, de a legközelebbi alkalommal feltétlenül felkeresem, ha ismét arra járok.
Ami a kinézetet illeti, éppen jól szemlélteti azt, amit az előző térképnél írtam, vagyis, hogy miképpen lehet egy egyszerű CSS és pár jó kép és némi ízlés segítségével kis ráfordítással is normális kinézetet produkálni. Persze "De gustibus non est disputandum", hogy latin műveltségemet is fitogtassam.

Végül egy vitathatatlanul hasznos és egyben rendkívül "webkettes" oldalra is rábukkantam.
Az oldal tavaly nyár óta létezik, nem értem hogyan bújt el eddig előlem. A lap a Wikimapia és a Yellow Pages ötvözete. Talán szerencsésebb lenne bizonyos esetekben itt is befoglalókkal dolgozni pushpinek helyett, de ez csak kukacoskodás. Az oldal élő bizonyíték arra, hogy hogyan tudja egy low-budget közösségi oldal frappánsan megoldani azt, amit nem egy "hagyományos" kereskededelmi oldal sokmillióért sem.

Nincsenek megjegyzések: